Siirry sisältöön

Scanian tytäryhtiö SOE Busproduction Finland Oy ulkoistaa suun­nit­te­lu­yk­sik­könsä Etteplanille

Lehdistötiedote – Julkaistu: 29.03.2023 10:46:44

Etteplan Oyj, Lehdistötiedote, 29.3.2023 klo 10.45

Scanian tytäryhtiö SOE Busproduction Finland Oy ulkoistaa suunnitteluyksikkönsä Etteplanille

Etteplan ja Scania ovat sopineet Scanian tytäryhtiön SOE Busproduction Finland Oy:n suunnitteluyksikön ulkoistamisesta. Ulkoistussopimus liittyy Scanian uudelleenorganisointiin. SOE Busproductionin 29 suunnitteluyksikön työntekijää siirtyvät vanhoina työntekijöinä 1. huhtikuuta 2023 alkaen Etteplanin palvelukseen.

”Haluan toivottaa meille siirtyvät 29 asiantuntijaa lämpimästi tervetulleeksi Etteplanille. Solmittu ulkoistussopimus vahvistaa Etteplanin asemaa ja osaamista ajoneuvosuunnittelussa ja lisää valmiuksiamme siihen liittyvissä teknologioissa ja testauksessa”, sanoo Etteplanin suunnitteluratkaisuista vastaava johtaja Riku Riikonen.

”Olen ylpeä siitä, että henkilöstön asiantuntemus on merkittävä tekijä Etteplanin kanssa tehdyssä sopimuksessa. Tämä sopimus tuo jatkuvuutta suunnitteluyksikön työhön ja työuriin. Siirtyvälle henkilöstölle tarjoutuu tulevaisuudessa hienoja mahdollisuuksia Etteplanin projekteissa sekä uusien taitojen ja osaamisen kehittämisessä”, sanoo SOE Busproduction Finlandin toimitusjohtaja Jani Helviö.

"Näemme myös etuja markkina-asemamme vahvistamisessa Lahden seudulla, jossa on perinteisesti toimittu ajoneuvojen valmistuksessa ja suunnittelussa, ja jossa Etteplanilla on tämän sopimuksen lisäksi jo asiantuntijoita sekä useita merkittäviä asiakkaita", Riikonen päättää.

Lisätietoja:
Riku Riikonen, johtaja, Suunnittelupalvelut, Etteplan, 050 522 8255
Outi Torniainen, viestintä- ja markkinointijohtaja, Etteplan 010 307 3302
Jani Helviö, toimitusjohtaja, SOE Busproduction Finland Oy, Scania, 040 523 0101

SOE Busproduction Finland Oy lyhyesti

SOE Busproduction Finland Oy on TRATON-konserniin kuuluvan Scanian tytäryhtiö. Yritys on osa Scanian maailmanlaajuista linja-autojen tuotekehitystä ja suunnittelua. Suunnittelemme uusia malleja ja valmistamme prototyyppibusseja Scanialle. Lisäksi yhtiö valmistaa ja toimittaa linja-autojen varaosia Scanialle ja muille asiakkaille. Vuonna 2022 liikevaihtomme oli 12 miljoonaa euroa ja palveluksessamme on noin 80 henkilöä Lahdessa. www.scania.com

Etteplan lyhyesti

Olemme nopeasti kasvava teknologiapalveluyritys, joka on erikoistunut ohjelmisto- ja sulautettujen järjestelmien ratkaisuihin, suunnitteluratkaisuihin sekä teknisen viestinnän ratkaisuihin. Olemme alan edelläkävijä ja erotumme kilpailussa asiantuntijoidemme laaja-alaisen osaamisen avulla. Asiakkaamme ovat maailman johtavia valmistavan teollisuuden yrityksiä. Autamme heitä rakentamaan parempaa maailmaa suunnittelun, innovaatioiden ja digitalisaation avulla. Etteplan on viitoittanut tietä suunnittelualalla jo vuodesta 1983. Vuonna 2022 liikevaihtomme oli 350,2 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on noin 4 000 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa, Tanskassa ja Kiinassa. Etteplanin osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com